a_hlavni
Gamification of learning within the ELT world

Steve Borg

Steve pochází ze slunného ostrova Malta. Již nějakou dobu působí jako učitel angličtiny EFL. Věnoval se výzkumu gamifikace v rámci bakalářského i magisterského studia psychologie, pracoval také v oblasti firemního vzdělávání. Rád se inspiruje současnou literaturou, filmy a knihami, které pak využívá ve svých kreativních hodinách. Je také velkým gurmánem a zajímá se o divadlo.

In today’s tech-driven world, shrinking attention spans are a challenge for educators, especially with constant digital distractions. Rather than keeping technology out of the classroom, it’s more effective to leverage it for learning. Gamification of language learning integrates game elements like points, levels, and rewards to enhance engagement and motivation. Rooted in theories such as self-determination and behaviorism, gamification taps into intrinsic and extrinsic motivation by making language learning more interactive and enjoyable. This approach can boost retention, encourage consistent practice, and lower anxiety, ultimately leading to improved language skills. Teachers should feel encouraged to experiment with these tools and not be afraid to embrace this trend, as it makes learning more playful and engaging for students. By incorporating gamification, educators can create a vibrant learning environment that captivates attention and fosters enthusiasm for language mastery.

Cílová skupina: děti, teens, mladší dospělí, dospělí

Přednášející

Naši další přednášející

Odborníci, kteří formují budoucnost jazykového vzdělávání

Přečtěte si více o našich přednášejících a jejich přednáškách.